.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولید شربت کرونا به دست محققان آملی
محققان آملی در قالب یک طرح مهم پژوهشی موفق به تولید شربت گیاهی شدند که نتیجه استفاده از این شربت در درمان حدود ۲۹۰ بیماری کرونا موثر بوده است.

به گزارش شمال نیوز، محققان علمی و پزشکان متخصص عفونی و داروساز شهرستان آمل در قالب یک طرح مهم پژوهشی موفق به تولید شربت گیاهی شدند که نتیجه استفاده از این شربت در درمان حدود ۲۹۰ بیماری کرونا موثر بوده است. این شربت از مواد موثره گیاهان دارویی با نام علمی " استاپ سیویر" در یک شرکت داروسازی کشور در حال تولید و عرضه است.

تاثیر مثبت مصرف شربت بر روی ۲۹۳ بیمار کرونایی در آمل

دکتر فرامرز معماری سرپرست علمی تیم تحقیقاتی و پژوهشی تولید شربت گیاهی برای درمان کرونا، گفت: برای به نتیجه رسیدن کار تحقیقاتی، پژوهشی تا تولید شربت کرونا پزشکان متخصص حوزه‌های مختلف عفونی، ریه، داروساز، پرستاران و همچنین گروه محققان برای ثبت علائم و نیز تهیه و تکمیل پرسشنامه همکاری کردند.

 

او افزود: اجرای این طرح تحقیقاتی از نیمه نخست اسفندماه پارسال و به دنبال شیوع موج نخست بیماری کرونا آغاز و پس از چندین ماه کار تحقیقاتی و پژوهشی شربت " استاپ سیویر" تولید شد.

 

دکتر معماری گفت: برای اطمینان و صحت از تاثیر آن، ابتدا اعضای این گروه برای آزمایش و مصرف شربت داوطلب و پس از آن اطرافیان این تیم تحقیقاتی نیز استفاده کردند و با مثبت شدن نتایج و تاثیر مثبت اهمیت بسیار بالای تولید شربت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل معرفی تا زمینه موافقت واجرای طرح در سطح بیمارستان‌های شهرستان فراهم شود.

 

سرپرست علمی این تیم تحقیقاتی و پژوهشی ادامه داد: در ابتدا حدود ۲۹۳ بیمار کرونایی با شرایط‌های متفاوت جسمی انتخاب شدند که به تعدادی از آن‌ها مصرف شربت جدید توصیه و همزمان بیماران کرونایی دیگر شربت تجویز نشد، که نتایج‌های به دست آمده نشان داد، بیماران کرونایی که از این شربت استفاده کردند، در کمتر از ۴۸ تا ۷۲ ساعت به شرایط عادی برگشتند.

 

دکتر معماری در خصوص میزان تولید و مراحل اخذ مجوز‌های لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان نیز افزود: وظیفه این گروه در گام نخست جنبه علمی و نظارت دقیق بر مراحل اجرای فرایند این کار تحقیقاتی و پژوهشی هست که خداروشکر با موفقیت همراه بوده و تولید این شربت نیز هم اکنون به مقدار مورد نیاز در یکی از شرکت‌های داروسازی کشور براساس توافق‌های اولیه درحال انجام هست.

 

او گفت: مراحل اداری مربوط به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان در حال انجام هست و امیدواریم که با توجه به شیوع بالای این بیماری در کشور، با موافقت سریع این وزارتخانه برای تولید انبوه انجام شود.

مرگ بیماران کرونایی صفر شد

دکتر ملکی یک متخصص بیماری عفونی در یکی از بیمارستان‌های مجری توزیع شربت" استاپ سیویر" گفت: طرح پژوهشی که این تیم با تجربه و مجرب شروع کرده بود در راستای طرح پژوهشی متوقف کردن شیوع ویروس کرونا برای بیماران مبتلا بوده که سازمان جهانی بهداشت و نیز وزارت بهداشت و درمان از همه متخصصان و فعالان این حوزه‌ها درخواست همکاری کرده بودند.

 

او افزود: خوشبختانه نتایج مصرف این شربت در بیماران کرونایی با وضعیت حاد در یکی از بیمارستان‌های مجری طرح در شهرستان آمل، در کمتر از ۳ روز جواب مثبت داده و همه علائم در بیمار که رفع تب، سردرد، بدن درد وحتی مشکل تنفسی بوده کاملا برطرف و از بیمارستان ترخیص شده بودند.

 

دکتر ملکی گفت: کارعلمی و تحقیقاتی این گروه پزشکی شهرستان آمل، قرار است در قالب مقاله در مجلات معتبر اروپایی چاپ شود.

کد اخلاقی برای تولید شربت " استاپ سیویر"

دکتر فرامرز اکبری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل،گفت، از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طرح تحقیقاتی بررسی شرایط شربت " استاپ سیویر" بر روی بیماران کرونا که در معاونت پژوهشی و کمیته پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان تائید شده و حتی کد اخلاقی نیز گرفته بود، به شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ابلاغ شد.

 

او افزود: بر اساس پروپوزال ارائه شده بر روی بیماران در دو بیمارستان سطح شهرستان که بیماران کرونایی پذیرش و بستری بودند، اجرا و خوشبختانه نتایج آن نیز مثبت اعلام شده بود.

در صورت تایید این دارو امکان عرضه آن در بازار وجود دارد

دکتر مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در خصوص روند اخذ مجوز این فرآورده ،گفت: مراحل اداری ثبت این شربت در وزارت بهداشت و درمان برای اخذ مجوز‌ها باید طی شود و در حال حاضر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این فرآورده رد یا مورد تایید نمی‌باشد تا نتایج علمی این تحقیقات کامل شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.425 seconds.